marți, 18 noiembrie 2014

Ponta, de la ipostaza de preș, la ipostaza de hârtie igienică

Din toată fauna politică post-decembristă, animalul pe care nu am reușit să-l clasific este Victor Ponta. Este al dracului de versatil. Au fost momente în care mi-a provocat dezgust, altă dată i-am cerut, retoric, scuze.

Hotărâsem să nu votez, pentru motivul că nu mă simțeam reprezentat de niciunul dintre cei doi candidați din turul II al alegerilor prezidențiale. Aveam, însă, argumente că Ponta este răul mai mic. În deosebire de ciudații care erau îngroziți la gândul că Ponta aduce comunismul în România, eu îi acordam niște bile albe lui Ponta pentru pragmatismul manifestat prin inițiativele de creare a unor relații economice cu China, cu Rusia. Germania are relații comerciale intense cu China, iar germanii nu sunt speriați că, prin aceste relații, se va instaura comunismul în Germania.

În momentul în care am simțit că există pericolul ca Iohannis, cu sprijinul băsiștilor, să devină Președintele României, m-am decis să-l votez pe Ponta, exprimându-mi, totuși, îngrijorarea că Ponta ar putea să se facă preș pentru Mahării care conduc din umbră România, cum se mai făcuse și altă dată, de exemplu când a executat fără nicio obiecție cele 11 porunci ale lui Barosso.

Faptul că Ponta s-a declarat învins de Iohannis, înainte ca BEC să fi comunicat rezultatele finale, m-a determinat să presupun că Ponta a executat un ordin de la Mahări, dând o nouă dovadă de obediență.  Ulterior au apărut în mass-media semnale că, într-adevăr, Ponta a primit un astfel de ordin, pe care l-a executat urgent.

Există în internet un film, intitulat ”2 pentru România”, în care se spune că Ponta a fost inițial în PNL, apoi a trecut la pesediști, pentru că ”i-au oferit o șansă”, deși îl considera pe Ion Iliescu ”un cripto-comunist”! Auzi, Ion Iliescu, cel care a îngropat comunismul în România, cripto-comunist! Cât ”de stânga” poate să fie acest Victor Ponta, dacă îl consideră pe Iliescu ”cripto-comunist”? S-a lăudat în campania electorală că guvernul lui a luat măsuri de dreapta.

Așadar există suficiente argumente că individul este extrem de versatil și că ar înghite și un arici pentru a urca în ierarhia puterii politice. Și este dotat cu însușirea esențială pentru a putea parveni: obediența. Cândva mi-am exprimat teama că Ponta ar putea să se manifeste ca preș. Acum îmi dau seama că poate fi mai performant, el poate fi chiar hârtie igienică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu