joi, 20 februarie 2014

Amintiri din forumul Pruteanu (1): Introducere

            Am aflat de saitul www.pruteanu.ro de la un nepot, Răzvan. Saitul avea și un forum. M-au atras și discuțiile din forum, dar mai ales personalitatea de excepție a lui George Pruteanu. Cei mai mulți dintre cei care au scris în acel forum erau atrași, presupun, de acea personalitate.
Primul mesaj l-am scris în forumul Pruteanu în 27 mai 2006. Până în  27 martie 2008, când George Pruteanu a decedat, forumul a fost sub îndrumarea și controlul acestuia.
Am participat la funeraliile lui George Pruteanu. La biserică a fost puțină lume. Dintre personalitățile culturale nu l-am recunoscut decât pe Augustin Buzura, care a stat puțin, retras. Poate greșesc, dar m-a nemulțumit faptul că nicio personalitate importantă din domeniul culturii nu i-a adus, acolo, un omagiu. De aceea m-am simțit obligat moralmente să spun câteva cuvinte, în calitate de ”forumist”. Așa am ajuns să fiu filmat pentru emisiunile de știri ale diferitelor televiziuni. Am reușit să descarc filmulețul de la ProTv, în care, din greșeală am fost prezentat ca ”student” al lui George Pruteanu. Cei interesați pot vedea filmulețul aici , filmuleț în care sunt înregistrate doar două fraze din omagiul pe care i l-am adus lui George Pruteanu.

După moartea cărturarului, discuțiile din forum au degenerat, de aceea soția lui George Pruteanu, Nina Pruteanu, a decis să închidă forumul.
Mi-a părut rău, îmi pare rău, că nu am „salvat” mesajele scrise de mine acolo și replicile interlocutorilor. Am consumat multă energie și timp pentru a le scrie. Scriam cu un acut sentiment de responsabilitate, căci știam că Profesorul  citește tot ce se scrie acolo și evaluează, corectează. Când considera că este necesar, scria, cu text verde, comentarii în josul mesajelor noastre. Corecturile le făcea cu text roșu. Avea și un alter-ego, Enrique, postură în care scria mesaje de un umor rafinat. Până de curând credeam că am pierdut tot ce am scris acolo, dar, căutând într-un hard disk extern, am găsit niște texte salvate (prin Copy-Paste) într-un fișier .doc (în Word). Încă n-am renunțat la intenția de a o ruga pe doamna Nina Pruteanu să-mi dea o copie a mesajelor mele din forumul Pruteanu, dar nu am avut suficient curaj până acum (mai ales din teama că mă va refuza). Un soi de intuiție îmi spune că domnul Ion Nanu (pe care-l bănuiesc a fi vinovat (!) de contribuție importantă, ca informatician, la realizarea saitului Pruteanu) are o copie a acelui forum.  

Voi publica, aici, textele din forumul Pruteanu care mi-au rămas. Ele au valoare, în primul rând, pentru mine, apoi pentru cei care au fost forumiști acolo, mai ales textele în care apar propriile lor idei. Pentru alții interesul poate să constea în a-și forma o impresie despre forumul Pruteanu, despre atmosfera de acolo, despre intervențiile amfitrionului.
Din câte știu, George Pruteanu intenționa să scrie o carte despre forumul său. Se mândrea (l-am auzit eu însumi vorbind la televiziune) cu forumul său. N-am cunoștință de vreo inițiativă a doamnei Pruteanu în acest sens.
Unii dintre foștii forumiști ai lui George Pruteanu ne-am regăsit în forumul domnului Ion Nanu.

Reproduc, mai jos, autoprezentarea mea în forumul Pruteanu și felul în care am fost întâmpinat.

  
Profiluri. Utilizatori ai acestui forum

            VALERIUS (mesajul 45259, din 2006-06-01, ora 21:10)
Naşterea: 14 februarie 1949
Starea civilă: căsătorit (avem 4 copii şi o nepoată de 6 ani)
Profesia: profesor de filozofie (liceu)
Ocupaţia: profesor de socio-umane (liceu)
Apartenenţa politică: Partidul Comunist Român (asasinat în 1990)
Prieteni rămaşi: 2
Temeri faţă de: dictatura botezată “democraţie“, prostia înzestrată cu arme, manipularea (îndeosebi a gloatelor)
Starea psihică în raport cu trecutul: sentimentul irosirii, al “generaţiei de sacrificiu“
Starea psihică în raport cu viitorul: pesimism accentuat
Preocupare extra-profesională: fotografia digitală
Carte pe care aş tot reciti-o: Blaise Pascal, Pensees
Cugetări preferate: “Meden agan“, “Ţineţi cu poporul, să nu rătăciţi !“
Personalitate istorică preferată: Spartacus
Film serial preferat: Colombo

Pseudonime folosite de mine în forumul Pruteanu au fost: Valerius, Suirelav 2, Traian Levusescu, Martor, Gură-Cască, V., Deratizatorul.

Cum am fost întâmpinat în forumul Pruteanu:

Forumiștii despre forumiști

Mîzgălici-Împestriţatu : Bine aţi venit între forumişti. Atenţie nu a existat niciun film serial despre capitala statului Shri Lanka fostul Ceylon. Probabil va referiţi la personajul jucat de actorul Peter Falk văzut pe ecranul TVR în anii 70 şi care se numea Columbo. Columbo is a popular detective series featuring Peter Falk as Lieutenant ... Columbo ran as a television series from 1971 to 1978, but the character had ...

Valerius  (45293, 2006-06-02 01:26) : Mulţumesc ! Voi verifica şi voi rectifica în memorie. Mulţumesc ! Toate cele bune !

Silvia Holotiuc : Când am venit pe Forum, Mîzgălici-Împieliţatu mi-a făcut aşa, pe neanunţate, un duş rece ca de "bun venit", nu cum a procedat cu Dvs. De ce oare nu v-a întrebat de unde sunteţi? Vă întreb eu. E secret?

Valerius  (45293, 2006-06-02 01:26) :
                Doamnă Silvia Holotiuc,
                Realmente mi-aţi luat o piatră de pe inimă, prin faptul că mi-aţi adresat, cu un alt ton, parcă, această întrebare.
                Mi-a trecut prin minte să scriu mai multe informaţii în “profilul“ meu. Dar, vă rog sincer să mă credeţi, mi-e teamă, nu pentru ce mi s-ar putea întâmpla mie, căci mi-am cam trăit traiul - mi-am mâncat mălaiul. Mi-e teamă pentru descendenţii mei. Trăim într-o lume bolnavă (sau poate mă convingeţi că sunt eu bolnav, de suspiciune ?). Există atâta răutate ! Sunt oameni care ar apăsa pe trăgaci pentru a-şi apăra ceea ce ei cred că sunt drepturile lor ! Poate veţi fi în acord cu mine că acest forum nu e citit numai de forumiştii autentici, ci este citit şi de fanatici-primitivi, şi de cei de la “Ochii şi timpanul“, care deja nu mai servesc poporul român, ci pe Mai-Marii-Lumii. Monitorizând acest forum, ei controlează “pulsul“ şi “tensiunea“ stării de spirit a unor categorii de populaţie.
                Aşa gândeam când am scris informaţiile din “profilul“ meu. Acum îmi dau seama că, dacă “Ei“ vor, pot afla şi ce lapte am supt ! În consecinţă, mai ales ca o compensaţie pentru supărarea pe care v-am produs-o în zona “Cugetărilor“, vă comunic şi alte informaţii despre mine. Mă numesc Valeriu Stănescu şi sunt din Slobozia, jud. Ialomiţa. Sărut mâna.

does not matter :
Bine aţi venit printre noi , d-le Valeriu ! Lasă , nu purtaţi frică de " agenturili străini ", să ne pună sare pe coadă ! Şi mie îmi place spusa lui Vladimirescu : " Patria este poporul , iară nu tagma jefuitorilor !" Şi cu fotografia digitală m-aţi lovit la fix, e şi una din pasiunile mele. Toate cele bune vă doresc, Andrei.

Valerius  (45293, 2006-06-02 01:26) :
Domnule Andrei,
Mulţumesc. “Bîntuiţi“ prin www.fotomagazin.ro ?

does not matter : Prin mai multe, dar în special prin www.webshots.com, cel mai mare sait de fotografii.

Silvia Holotiuc: Bună seara şi bine aşi venit printre noi!  Nu e chiar aşa cum pare.



2 comentarii:

  1. " Pseudonime folosite de mine în forumul Pruteanu au fost: Valerius, Suirelav 2, Traian Levusescu, Martor, Gură-Cască, V., Deratizatorul."

    Atatea pseudonime cat si... "fete".

    Cine sa va mai creada ce scrieti? Si din ce cauza credeti ca la la cimitir ati doar voi, fetele?

    RăspundețiȘtergere


  2. P.S.
    "Valoarea nu e un atribut nici al subiectului, nici al obiectului, ci e o relaţie funcţională a amândurora" (Petre Andrei, Filozofia valorii)

    Valoarea este o caracteristica definitorie pentru ceea ce-ti asumi ca te reprezinta.

    RăspundețiȘtergere