duminică, 26 iulie 2015

”Oricare ar fi cauzele, prezența unei armate străine pe teritoriul țării nu poate decît să mă îngrijoreze”

Prin mijlocirea domnului Traian Nistorescu, am descoperit un blog (?) interesant,  al doamnei Felicia Popa.

Primul lucru care mi-a atras atenția a fost declarația de pe frontispiciu:  ”Nu pot, nu vreau să fiu ca lumea”. Iată, mi-am zis, o doamnă care nu vrea să fie o ființă într-un cârd.

Apoi am fost curios să verific cum se ”pupă” declarația de intenție cu reflecțiile sale despre entuziasmul unor concetățeni la venirea trupelor americane pe meleagurile patriei noastre (aflasem câte ceva despre conținutul articolului din recomandarea făcută de domnul Traian Nistorescu).

Articolul are ca titlu: ”Maimuțe înfometate, venite la ospățul canibal”.

Extrag câteva idei:

Ce o fi fost în mintea lui John Fitzgerald Kennedy, cînd a spus că omenirea trebuie să pună capăt războiului, altfel războiul va pune capăt omenirii?
Dacă vestitul prezident ar fi văzut astăzi reacţia românilor ieşiţi cu mic, cu mare să întîmpine Cavaleria americană, fie s-ar fi ruşinat de propriile cuvinte, fie ar fi fost îngrozit să vadă pe parcursul a sute de kilometri, maimuţe înfometate, venite la ospăţul canibal.”

Scăpaţi parcă de la Grădina zoologică, instalaţi de-a lungul şoselelor, pe garduri, pe clădiri, unii peste ceilalţi, au prezentat adevărate spectacole de pantomimă, au rîs, au fluierat, au făcut fotografii, au filmat, au ridicat mîinile în semn că s-au predat, au dansat, au aplaudat, au dat un spectacol demn de lumea a treia.”

Oricare ar fi însă cauzele, prezenţa unei armate străine pe teritoriul ţării, nu poate decît să mă îngrijoreze.”

De felul meu nu sunt un entuziast. Nu cred că m-aș fi manifestat exuberant nici când au venit tancurile sovietice, chiar dacă fluturau deasupra lor sloganul dreptății sociale. Cu atât mai puțin aș fi fost exuberant în situația în care tancurile americane au venit să ne elibereze de... libertate.

Mă declar în perfect acord cu doamna Felicia Popa, când spune:

Oricare ar fi însă cauzele, prezenţa unei armate străine pe teritoriul ţării, nu poate decît să mă îngrijoreze.”

Nu sunt de acord şi cu virgula dintre subiect şi predicat, pe care doamna a pus-o din neatenție, sunt convins. Pentru că nici eu ”nu pot, nu vreau să fiu ca lumea” p(r)ostacilor semi-analfabeți din blogosferă. Chiar dacă ei îi aplaudă frenetic pe ”eliberatorii” americani.

feliciapopa.eu

2 comentarii:

  1. Manipularea și-a făcut efectul în rîndul populației. Azi am aflat de la radio că NATO este printre organizațiile în care românii au cea mai mare încredere. Ce să mai comentăm?

    RăspundețiȘtergere
  2. Și în DNA!

    Sau sondajele de opinie sunt falsificate, sau, cum spuneți, manipularea și-a făcut efectul. Sau și una și alta.

    RăspundețiȘtergere