Radu Golban
intenţionează să devină politician
Link
Link
"Dragii mei - cu
sprijinul vostru am trecut astazi de cifra de 6000 de sustinatori. Va multumesc
pentru participarea voastra la diferitele discutii. As fi mandru sa stiu ca
intr-o zi acest sprijin va trece din lumea virtuala si in cea reala.
Cele bune,
Radu Golban"
Cele bune,
Radu Golban"
Valeriu Stănescu
Vreţi să deveniţi
politician ? Cum prezentaţi, pe scurt, orientarea dv. politico-ideologică ? Cum
vă raportaţi la formaţiunile politice existente în România ?
Radu Golban -
Pagina Oficiala
"Intentionez sa ma
implic activ in politica pentru a actiona in mod concret si nu doar publicistic
in apararea unor cauze pe care eu le consider de interes national. Nefiind un
adept al ideologiilor ma preocupa doar subiecte concrete. Fie ca este recuperarea
creantelor de la Germania si alte state, fie ca ma opun restituirii abuzive a
imobilelor care transforma Romania in chiriasa, fie ca ma opun euroizarii tarii
in maniera coloniala, fie ca dezavuez atitudinea dusmanoasa a elitei sfidatoare
a tarii fata de propria populatie, eu ma gandesc meru ca romanul de rand
trebuie trata cu respect. Misiunea unui politician este dea asigura un trai
decent cetateanului si nu sa-l trateze ca pe un rau necesar. Nu agreez
formatiunile politice existente."
Valeriu Stănescu
Nici Dumnezeu nu-i
mulţumeşte pe toţi: ori e prea cald, ori e prea frig, ori e secetă, ori sunt
inundaţii.
Mie îmi sună bine toate obiectivele pe care le-aţi scris mai sus. Şi sunt mulţi oameni care au acelaşi aşteptări cu ale mele. Dar, de unul singur, va fi (foarte) greu să realizaţi acele proiecte. Iar dacă vă "afiliaţi" va trebui să faceţi compromisuri, aşadar va trebui să renunţaţi la cel puţin unele obiective. Eu v-am urmărit (vă urmăresc) cu mult interes. Îmi (a)păreţi a fi curajos, bine intenţionat. Totuşi, mi-e greu să cred că nu aveţi în spate nişte forţe, cu propriile lor interese. M-am fript cu ciorbă şi acum suflu şi-n iaurt. Mi-a trecut prin cap şi că veţi vrea să deveniţi politician. Dacă vreţi să faceţi istorie, altfel de cum au făcut aproape toţi nemernicii de după 1989, care ne-au transformat într-un popor fără ţară, nu uitaţi îndemnul lui Simion Bărnuţiu: "Ţineţi cu poporul, ca să nu rătăciţi !" Prea mulţi ne-au provocat deziluzii.
Mie îmi sună bine toate obiectivele pe care le-aţi scris mai sus. Şi sunt mulţi oameni care au acelaşi aşteptări cu ale mele. Dar, de unul singur, va fi (foarte) greu să realizaţi acele proiecte. Iar dacă vă "afiliaţi" va trebui să faceţi compromisuri, aşadar va trebui să renunţaţi la cel puţin unele obiective. Eu v-am urmărit (vă urmăresc) cu mult interes. Îmi (a)păreţi a fi curajos, bine intenţionat. Totuşi, mi-e greu să cred că nu aveţi în spate nişte forţe, cu propriile lor interese. M-am fript cu ciorbă şi acum suflu şi-n iaurt. Mi-a trecut prin cap şi că veţi vrea să deveniţi politician. Dacă vreţi să faceţi istorie, altfel de cum au făcut aproape toţi nemernicii de după 1989, care ne-au transformat într-un popor fără ţară, nu uitaţi îndemnul lui Simion Bărnuţiu: "Ţineţi cu poporul, ca să nu rătăciţi !" Prea mulţi ne-au provocat deziluzii.
Radu Golban -
Pagina Oficiala
la romanul de rand ma
gandesc!
Radu Golban - Pagina Oficiala a scris:
Radu Golban - Pagina Oficiala a scris:
„Ambasadorul Germaniei a
avut dreptate cand mi-a spus anul trecut la o receptie ca "sunteti
singur". Ceea ce spunea cu oarecare satisfactie se refera la faptul ca nu
am sprijin politic din partea gruparilor politice etablate. Trebuie sa va
marturisesc ca de acel sprijin pentru care ar trebui sa renunt la ceea ce pe
mine ma convinge si la cauzele in care eu personal cred, ma pot lipsi. Tocmai
de aceea nici nu am cautat sa intru intr-un partid. Asa cum mi-am gasit
sustinatori pana in prezent ii voi gasi si in viitor. Am inceput de la zero si
pun mult prea mult suflet in ceea ce fac ca sa acept un comert necinstit al
principiilor. Firesc sa-ti doresti succes, insa nu este o rusine nici sa pierzi
pentru ca ai principii.”
Cristian Buica
Domnule Golban,orice om normal din această lume ar trebui să
susțină demersul dumneavoastră.Nu înțeleg,SUB NICI O FORMĂ,atitudinea
căpitanilor care conduc România acum !!!!! De ce nu vor ca poporul român să
primească înapoi banii pe care îi merită? Cu cine țin ei? Nu sunt ei
obligați,prin lege,să apere interesele poporului român???? Ce interese apără
ei,de fapt????... Văd că au apărut „săgeți” care intreabă ce orientare politică
aveți d-voastră. Și mă întreb (și îi intreb) ce treabă are una cu alta? ...
Doamnelor „săgeți”,de ce nu vreți ca poporul român să-și primească banii
înapoi??????? Ce orientare politică (tâmpită!!!!!!!) aveți???
Radu Golban - Pagina Oficiala
Domnule Buica, incerc sa raspund cu prioritate provocarilor.
Nici eu nu mi-am pus aceasta intrebare ce orientare politica am, adica de
stanga sau de dreapta, pentru ca pe mine ma intereseaza in mod concret anumite
subiecte de interes national care nu pot fi ingradite de un sistem depasit si
ingust de raportare a unei apartente poltice. As fi bucurs sa ne preocupe o
viziune, un plan si un proiect politic decat o simple directie propagandista.
Cele bune, Radu Golban
Valeriu Stănescu
Prin faptul că am întrebat de orientarea politico-ideologică
nu înseamnă că am lansat vreo săgeată otrăvită. Cu puţine excepţii (copiii,
oligofrenii, bolnavii psihic), "orice om normal" are preferinţe
politice. "Apolitismul" este fie o minciună, fie o inconştienţă. Deci
e normal să-l întrebi pe cel care vrea să devină politician ce filozofie
politică are; fără a avea vreo garanţie că va fi sincer în declaraţii.
Radu Golban - Pagina Oficiala
Va salut - a nu agrea o Ideologie politica nu inseaman ca
esti si apolitic. Daca ma preocupa (teorteic) relatia Romania cu UE si ma
gandesc ca a fi doar membrii a zonei de liber schimb cu UE in care am profita
de avantajul unui sistem vamal propriu ptr protectia agricuturii - care
Ideologie este?? Exclusivistii sunt considerati de dreapta - sau? Stanga -
dreapta - eco - ?? Daca critic politica abuziva de restituire a imobilelor si
consider ca s-a procedat (nu doar cu samsarii) ci in General cu restituirea -
ca nu poti sa inalturi o nedreptate cu o alta nedreptate? ce sunt? de stanga?
Si cand spun ca in afara UE Ro ar putea duce o politica economica liberala,
deschisa spre economiile emergente - ce sunt liberal, exclusivist, de dreapta?
Precum vedeti abordarea mea nu tine cont de acest corest ingust al catalogizari
deilor politice. Last but not east - un adept al politic monetare expansive -
deci o pesonana care ar agrea (precum astazi Banca Angleie) - o cuplare a
dobanzii cheie de rata somajuluii - ce legatura asre asta cu "alb"
sau "negru"??
Valeriu Stănescu
În politică, în economie
trebuie să conştientizăm interesele. Deşi fiecare om are propriile lui
interese, acestea nu funcţionează izolate, ca nişte monade leibniziene, ci se
manifestă ca interese comune ale unor grupuri, categorii, clase sociale etc. Pe
baza intereselor principale comune, conştientizate, apar solidarizări. În plan
teoretic-programatic aceste interese comune iau forma doctrinelor politice, a
proiectelor de transformare a societăţii. Fuga unui politician de asumarea
apartenenţei la o teorie politică îmi creează suspiciuni, neîncredere. Teoretic
pot accepta că niciuna dintre doctrinele politice existente nu-l satisface şi
că vrea altceva. Dar teoriile şi programele politice trebuie să crească din
solul realităţii social-politice, nu din speculaţie filozofică.
Cu enunţuri ambigue ori chiar auto-contradictorii nu se poate elabora un program politic coerent, care să răspundă unor nevoi sociale reale. Scrieţi: „la romanul de rand ma gandesc!” Ce înseamnă „român de rând” ? În minţile lor, şi privilegiaţii acestui sistem social, precum un Dinu Patriciu, un Ion Ţiriac, se pot considera „români de rând”. Într-un mesaj anterior scriaţi: „Trebuie sa va marturisesc ca de acel sprijin pentru care ar trebui sa renunt la ceea ce pe mine ma convinge si la cauzele in care eu personal cred, ma pot lipsi. Tocmai de aceea nici nu am cautat sa intru intr-un partid. Asa cum mi-am gasit sustinatori pana in prezent ii voi gasi si in viitor. Am inceput de la zero si pun mult prea mult suflet in ceea ce fac ca sa acept un comert necinstit al principiilor.” Ulterior aţi scris: „Astept cu nerabdare redobandirea cetateniei. Urmatoul pas apoi va fi sa-mi gasesc si gruparea politica alaturi de care sa am certitudinea ca pot sa realizez ceea ce imi propun.” Scrieţi: „Nefiind un adept al ideologiilor ma preocupa doar subiecte concrete.” Şi cum se explică faptul că „vă preocupă doar anumite subiecte concrete” ? Trageţi bilete din căciulă ? Sau aveţi un sistem de valori după care vă orientaţi ?
V-am mai spus: din întâmplare, iniţiativele dv. de până acum corespund unor aşteptări ale mele. Dar nu aş putea să vă acord votul meu, ca un cec în alb, sperând în întâmplări fericite şi după ce vă voi da votul. Eu, ca alegător, trebuie să ştiu care vă sunt principiile politice, astfel încât comportamentul dv. politic să-mi fie predictibil. Eu constat că discursul dv. este insuficient conturat teoretic, folosiţi termeni vagi („democraţie”, „dreptate-nedreptate”), termeni precum cel de „Rai”: toţi ar vrea în Rai, dar nimeni nu defineşte Raiul, nu spune cum va fi în Rai. Cum orice discurs are presupoziţiile lui tacite, şi al dv. are. Pe baza lor aş putea formula câteva ipoteze cu privire la principiile, motivele dv. politice.
Prefer să vă pun câteva întrebări. Sunt convins că pentru alţii alte întrebări ar fi interesante.
1. Dezbaterea asupra opoziţiei capitalism-comunism mai are sens, acum ?
2. Capitalism = democraţie ?
3. Proprietatea privată asupra mijloacelor de producţie este bună, iar cea comună este rea ? Sau ar trebui să căutăm un optim între ponderile acestora ? Care ar fi acel optim între „al meu” şi „al nostru” şi cum trebuie determinat el ?
4. Este adevărat că prin proprietatea privată asupra mijloacelor de producţie capitalistul îşi însușește gratuit plusvaloare creată de angajat („proletar”) ?
Radu Golban - Pagina Oficiala
Cu enunţuri ambigue ori chiar auto-contradictorii nu se poate elabora un program politic coerent, care să răspundă unor nevoi sociale reale. Scrieţi: „la romanul de rand ma gandesc!” Ce înseamnă „român de rând” ? În minţile lor, şi privilegiaţii acestui sistem social, precum un Dinu Patriciu, un Ion Ţiriac, se pot considera „români de rând”. Într-un mesaj anterior scriaţi: „Trebuie sa va marturisesc ca de acel sprijin pentru care ar trebui sa renunt la ceea ce pe mine ma convinge si la cauzele in care eu personal cred, ma pot lipsi. Tocmai de aceea nici nu am cautat sa intru intr-un partid. Asa cum mi-am gasit sustinatori pana in prezent ii voi gasi si in viitor. Am inceput de la zero si pun mult prea mult suflet in ceea ce fac ca sa acept un comert necinstit al principiilor.” Ulterior aţi scris: „Astept cu nerabdare redobandirea cetateniei. Urmatoul pas apoi va fi sa-mi gasesc si gruparea politica alaturi de care sa am certitudinea ca pot sa realizez ceea ce imi propun.” Scrieţi: „Nefiind un adept al ideologiilor ma preocupa doar subiecte concrete.” Şi cum se explică faptul că „vă preocupă doar anumite subiecte concrete” ? Trageţi bilete din căciulă ? Sau aveţi un sistem de valori după care vă orientaţi ?
V-am mai spus: din întâmplare, iniţiativele dv. de până acum corespund unor aşteptări ale mele. Dar nu aş putea să vă acord votul meu, ca un cec în alb, sperând în întâmplări fericite şi după ce vă voi da votul. Eu, ca alegător, trebuie să ştiu care vă sunt principiile politice, astfel încât comportamentul dv. politic să-mi fie predictibil. Eu constat că discursul dv. este insuficient conturat teoretic, folosiţi termeni vagi („democraţie”, „dreptate-nedreptate”), termeni precum cel de „Rai”: toţi ar vrea în Rai, dar nimeni nu defineşte Raiul, nu spune cum va fi în Rai. Cum orice discurs are presupoziţiile lui tacite, şi al dv. are. Pe baza lor aş putea formula câteva ipoteze cu privire la principiile, motivele dv. politice.
Prefer să vă pun câteva întrebări. Sunt convins că pentru alţii alte întrebări ar fi interesante.
1. Dezbaterea asupra opoziţiei capitalism-comunism mai are sens, acum ?
2. Capitalism = democraţie ?
3. Proprietatea privată asupra mijloacelor de producţie este bună, iar cea comună este rea ? Sau ar trebui să căutăm un optim între ponderile acestora ? Care ar fi acel optim între „al meu” şi „al nostru” şi cum trebuie determinat el ?
4. Este adevărat că prin proprietatea privată asupra mijloacelor de producţie capitalistul îşi însușește gratuit plusvaloare creată de angajat („proletar”) ?
Radu Golban - Pagina Oficiala
Buna ziua Domnule Stanescu, pe cat este FB o pagina buna de
socializare pe atat permite doar o abordare succinta a unor subiecte politice
care ma preocupa in mod concret. Am plecat in discutia cu dv. de la orientarea
mea ideologica. Prin a nega orientarea mea ideologica din exemplele mentionate
am vrut sa va arat ca este greu sa le inghesui intr-un corest ideologic de o
anumita orientare. Dar acest lucur nu inseamna ca abordarea politica nnu are la
baza niste valori clare. Firesc ca ma identific cu un set de valori care ma
motivieaza si care ma determina sa-mi incerc condeiul in diferitele mele
publicatii. Negand o apartenenta ideologica am avut in cap doar refuzul meu
personal al unei politici simpliiste de "dreapta" si
"stanga", goale, triste si fara continut, doar de dragul a se
contrazicie reciproc sau combate de parca ar fi doua echipe de fotbal - gen
"Steaua" si "Dinamo". Nu vad de ce sa fiu neaparat
sustinatorul unei din ele.
Ca sa revin la aspectul valorilor politice; daca ma preocupa
problema creantelor Romania valoarea dupca care actionez este una legata de o
orientare nationala. La fel si pozitia mea fata de UE are la baza o orientare
nationala.
Am publicat in 2011 un articol despre sistemul fiscal
elvetian si despre impozitarea averii. In acel articol am explicat care este
avantajul modelului fiscal elvetian in lupta impotriva coruptiei. Vorbind
despre romani de rand in acest context - atat cei doi mentionati de dv. cat si
cetatenii se pot regasi intr-un sistem care impoziteaza averea neta intr-un mod
echitabil reducand taxarea muncii si energiei. Idea de echitate in domeniul
fiscal are la baza valori sociale aproape de cei neprivilegiati ai societatii.
Va dau dreptate ca programul politic tebuie sa creasca din
realitatiile social-poltice. Astazi cred insa ca este Putin cam devreme sa
vorbesc despre un program poltic concret. Din programele politice cunoscute l
anivel mondial as putea spune ca ma simt cel mai apropriat de modelul Peronist.
Juan Peron a avut in Argentina un model politic cu elemente atat de dreapta cat
si de stanga. Protectionsmul economic pe de o parte cu subventii pentru
dezvoltarea economiei iar pe cealalta parte o politice neoliberala in relatiile
cu sindicatele. Totodata a extins statul social pentru populatia tarii.
Astazi sunt departe de a avea un discurs politic; insa
indata ce voi face si pasul de a ma implica in mod concret in politica va
asigura ca va voi cere sprijinul in a finisa indeile. Nu cred ca astazi mai are
dezbaterea "comunism-captialism" sens. Un stat capitalist nu este
neparat un stat fara raspundere sociala. Niu vad nici o opozitie intre
capitalism si democratiei A controloa capitalismul prin legi adoptate intr-un
sistem democratic consider chiar sa fie un model ideal.
Recent suveranul elevetian a votat la referendeum pentru
plafonarea salariilor directorilor socieltatilor pe actiuni. Au interzis
salarii "nesimtite" intr-una din cele mai liberale economii dine
lume.
Propietatea privata asupra mijloacelor de producite mai
degraba decat asupra infrastructurii. Selectia adversa si hazardul moral sunt
Instrumente bune pentru a gasi un optim intre cele doua modele. Nu admit ca
intr-un model capitalist propietarul mijloacelor de producite isi insuseste
gratuir "plusvaloarea"...
PS - nu pot face aliniate - la fiecare "enter" a
inchis comentariul - Scuze pentru efortul de a citi textul in aceasta forma.
Valeriu Stănescu
Valeriu Stănescu
Mulţumesc pentru răspuns.
Cu Shift şi Enter nu se mai închide comentariul.
Valeriu Stănescu
Cu Shift şi Enter nu se mai închide comentariul.
Valeriu Stănescu
1. „Nu admit ca intr-un model capitalist propietarul
mijloacelor de producite isi insuseste gratuir "plusvaloarea"
Iar folosiţi o exprimare ambiguă. Ce înseamnă „nu admit” ?
„Nu
admit” în sensul că nu este adevărat că patronul îşi însușește gratuit
plusvaloarea (diferenţa dintre valoarea creată de angajat şi salariul pe care
acesta îl primeşte) ? Păi asta este esenţa reală a capitalismului, iar dacă „n-o
admiteţi” înseamnă că sunteţi la fel cu toţi politicienii care ne-au impus
restauraţia capitalismului. Şi esenţa sistemului capitalist, pe care o
ignoraţi, vă va împiedica să aplicaţi „leacurile” pe care le propuneţi, ca
politician ? „Protectionsmul economic” ? Cum o să vă permită marele capital,
flămând după pieţe, aşa ceva ?
Sau „nu admit” înseamnă că apreciaţi ca nedreaptă însuşirea în
mod gratuit a plusvalorii de către capitalist ?
2. „Selectia adversa si hazardul moral” ? Şmecherii
teoretice pentru a distrage atenţia de la caracterul antagonist al conflictului
dintre patron şi angajat.
3. „Niu vad nici o opozitie intre capitalism si democratiei
A controloa capitalismul prin legi adoptate intr-un sistem democratic consider
chiar sa fie un model ideal.”
Dv. trăiţi într-o lume „ideală”. În lumea noastră, reală,
capitalism = plutocraţie, nu democraţie. Pe unde eraţi în timpul referendumului
pentru demiterea lui Traian Băsescu din calitatea de Preşedinte al României ?
Vreţi să controlaţi capitalismul prin legi ? Păi capitaliştii fac legile, direct
sau prin politrucii pe care-i impun. Iar dacă legile făcute de ei nu le mai
plac la un moment dat, nu le mai respectă !
Domnule Radu Golban, din câte pricep eu, dv., ca politician,
veţi fi un alt vânzător de bune-intenţii. Aveţi buna-intenţie de a trata bolile
capitalismului acţionând asupra simptomelor, nu asupra cauzelor acestor boli.
Aşadar, drumul nostru către Iad este bine pavat.
Radu Golban - Pagina Oficiala
Va salut domnlue Stanescu, acest schimb de idei cu dv. este desigur incitant si sper ca rigorile impuse de dv. unei persoane care intentioneaza sa intre in politca sa fie pe masure rigorilor impuse actualilor politicieni; atat in privinta unei abordari "teoretice" cat si "practice". probabil intrarea in lumea politica este mai dificila decat dansul in hora. Ma bucur sa stiu ca discutam despre niste ipoteze si nu ne tragem la raspundere intr-un dialog pentru ca nu suntem in fata niciu nei instante.
Mi-ati pus cateva intrebari teroretice la care am raspuns intr-un mod general fara a tine cont un caz concret. Atunci cand voi avea insa un proiect politic concret care sa poata fi supus la vot, vom putea contnua discutia in baza unor exemple palpabile. Va rog sa-mi permiteti urmatoarele precizari:
a) Capitalismul se dezvolta in functie de oportunitati de dezvoltare. UE sau Elvetia aplica la randul ei deasemenea o politica procetcionista in domeniul agrar. O politica comerciala bine echilibrata nu inseamaan a fi zona duty free ci consta dintr-un egilibru intre deschidere economica si protectionism. In cazul Romaniei un proectionisum in domeniul agrar (eu asa cred) ar scumpi importul direct de alimente in favoarea stimularii de investitii straine in domeniul industriei alimentare autohtone.
b) Un politician nu poate singur schimba un sistem. Dar realitatea solcio-politica poate (teoretic) crea foramtiuni politice care aois sa contureze un curent politic. Totul depinde de masa critica care se creaza. Aceasta masa critica se creaza fie dintr-o promovare activa a unui subiect, fie ca intra intr-o dinamica dupa modelul lui Carlos Marighella de ascensiune prin permanentul atac al punctelor nevralgice a unui sistem etablat. Actiunea politica traieste si din initiativa individuala a politicianului care poate crea un val de sustinere similar cu cercul meu de simpatizianti, in cazul in care o idee este agreata. De ce nu ar fi in mod concret modeul de impozitare a averii (va recoand un articol semnat de mine pe acest subiect http://www.corectnews.com/social/eveniment/ce-putem-invata-de-la-sistemul-fiscal-elvetian-pentru-lupta-impotriva-coruptiei ) un astfel de subiect? Ceva mai concret: Ar aduce la sapa de lemn elita politica si ar impozita averile transferate sub custodia rudelor sau prietenilor. Transferul de avere se impozitateaza ca un cadou cu pana la 50% in cazul in care averea generata nu este din mijloace impozitate. (Nu redau aici arguemtele din text). Daca as fi pledat pentru acest model 3 ani de zile precum am pledat pentru datoria Germaniei?
c) Cu punctul 2 si 3 nu ma pot impaca. Chiar daca teoretic pare plauzibil ceea ce spuneti, motivul pentru care nu ma impac cu ideile comuniste este tocmai pentru ca este o Ideologie "in numele bineului" incare deasemenea o elita sfidatoare conduce in maiera capitalista suflete dorinice de un trai decent. Capitalisum in Romania este la fel de vulagr precum a fost si comunismul (altfel deact in Cuba sau Cehoslovacia sau cum ar fi fost daca s-ar fi etablat si in Anglia). Mentalul social- inca si astazi in mare masura o "forma fara fond" produce in numele unei idei - fie de stanga, fie de dreapta - fie comuniste, fie capitaliste - esta maladia incurabila a neamului. Exact ceea ce imi reprosati ca as vorbi de "Rai", fara a spune cum va fi in "Rai", este in istoria ideilor politice elementul de legatura dintre Augustinus ("De cititate Dei") si comunism. (Poate discutam prin viu grai candva - aici nu este locul si momentul sa discutam despre istoria si filozofia ideilor).
O zi buna, Radu Golban
Valeriu Stănescu
1."UE sau Elvetia aplica la randul ei deasemenea o politica procetcionista in domeniul agrar."
Exemplul este inutil în argumentarea dv., căci dv. vreţi să iniţiaţi măsuri protecţioniste la nivelul României, iniţiativă care ar intra în conflict cu UE. Cum legislaţia UE are putere juridică mai mare, iniţiativa dv. n-ar avea niciun efect practic.
2. "Ce-putem-invata-de-la-sistemul-fiscal-elvetian-pentru-lupta-impotriva-coruptiei" ?
România nu este Elveţia şi nici nu i se va permite să devină o elveţie, căci dacă apar mai multe elveţii, atunci Elveţia nu va mai fi Elveţia.
3."Comunismul" românesc (de fapt socialismul), cu toate deficienţele lui reale (una foarte importantă fiind nefuncţionarea democraţiei), n-a fost "formă fără fond". În timpul lui s-a creat atâta încât şi acum, după 23 de ani de la Marea Păcăleală, constructorii capitalismului încă n-au terminat de privatizat, de jefuit ce s-a creat atunci. Spuneţi că acest capitalism este "vulgar". Dar el este aşa tocmai pentru că ne-a fost impus de cei care i-au decizii la nivelul capitalismului global ! N-a fost preferinţa noastră pentru capitalismul "vulgar". Probabil că nu ştiţi cât de violente au fost atacurile faţă de orice iniţiativă de "democraţie originală". Din 1989, România nu se mai autoguvernează. Toate deciziile majore sunt impuse din afara României. Consecinţele le vedem: economia a fost devastată, resursele sunt înstrăinate, nu mai există controlul statului român asupra monedei naţionale, armata a fost transformată din armată populară în armată de mercenari, serviciile secrete "monitorizează" cetăţenii români, în loc să ne apere de cei care lucrează contra intereselor acestui stat şi ale cetăţenilor lui. În curând vom fi un popor fără ţară. Deja politicienii au început să recunoască realitatea: "România este cu spatele la zid". Suntem condamnaţi să stăm cu o mână întinsă, pentru a primi niscai împrumuturi, împreună cu poruncile care trebuie executate, iar cu cealaltă mână restituim împrumuturile vechi şi dobânzile aferente. Mă întreb cum va fi atunci când toate resursele vor fi înstrăinate şi nu vom mai putea plăti datoriile ?!
4."Mentalul social- inca si astazi in mare masura o "forma fara fond" produce in numele unei idei - fie de stanga, fie de dreapta - fie comuniste, fie capitaliste - esta maladia incurabila a neamului."
M-aţi luminat ! Acum pricep de ce decidenţii capitalismului global au declanşat procesul de eutanasiere a neamului, din cauza "maladiei incurabile".
Domnule Radu Golban,
Vă mulţumesc pentru amabilitatea de a-mi fi răspuns. Sunt lămurit asupra orientării dv. politice. Vă doresc succes în eventuala activitate politică, sper că va fi în beneficiul alegătorilor dv. Nu vă mai deranjez.
Radu Golban - Pagina Oficiala
Buna ziua Domnule Stanescu, va multumesc pentru comentariile dv. Pe de o parte aveti raspunsuri cat se poate de simple la modul cum teoreticeu propun o solutie "Exemplul este inutil în argumentarea dv....iniţiativa dv. n-ar avea niciun efect practic.", insa totodata scrieti in tonul unui "bocet" elocvent, intr-o forma destul de raspandita astazi in Romania (chiar va recomand "Romania molusca" a lui Mircea Chelaru), despre marele jaf. Apreciez acest sentimentalism, dar credeti ca in UE ati putea sa va opuneti acestui jaf?? De ce nu aplicati rigorile aplicata la idile mele chiaratunci cand deplangeti starea tarii pe care chiar toti o stiu. Credti ca este o noutate? Trezeste bocetul din morti sau este un mod de a conduce defunctul la groapa? Din tot ce v-am scris imi raspundeti doar cu o analiza a situatiei. Ce solutii aveti dv. care sa NU CONTRAVINA legislatiti UE daca tot acesta este üunctul dv. de reper? Orizontul interpretarilor tine de o cultura politica re se mai rafineaza prin calatorii. O abordare prea romaneasca a situatiei noastre nu numai ca nu o intelege nimeni in afara tarii, dar pare si puieriela. tocmai de aceea am ajuns pe masa de disctiei. Acum 3 ani a avut loc in cadrul unei scoli de vara la facultatea de stiinte politice din Leipzig, la Institutul Moldova un semniar pe tema tratatului Molotov-Ribbentrop. Subiectul a fost: "Perceptia de victima a Romaniei"...
Valeriu Stănescu
Domnule Radu Golban,
Vă promisesem că nu vă voi mai deranja. Iată că nu mă ţin de cuvânt. Revin pentru a recunoaşte că aveţi dreptate când spuneţi că scriu în tonul unui "boget". Nu mă duce mintea ce s-ar mai putea face în situaţia actuală. Vreau să spun: nu mă duce mintea ce s-ar putea face bun în situaţia actuală, că răul sunt convins că se poate amplifica.
N-avem măcar inteligenţa şi solidaritatea evreilor în momentele grele ale istoriei lor. Nu putem fi nici ca ungurii sau precum polonezii. În momentele mele de supărare cred că eticheta de "mămăliga care nu explodează" ni se potriveşte. Probabil că greşesc, prin generalizare, dar asta-i starea mea de spirit actuală. Cred şi eu, ca şi Octavian Paler, ca şi alţii, că am intrat într-o fundătură a istoriei. Formula care mi se pare că exprimă cel mai bine ceea ce gândesc este aceasta: vom fi un popor fără ţară. Căci, vorba lui Adrian Păunescu, "am ajuns în ţara noastră slugi şi suntem cerşetori la noi acasă".
Radu Golban - Pagina Oficiala
Radu Golban - Pagina Oficiala
Va salut domnlue Stanescu, acest schimb de idei cu dv. este desigur incitant si sper ca rigorile impuse de dv. unei persoane care intentioneaza sa intre in politca sa fie pe masure rigorilor impuse actualilor politicieni; atat in privinta unei abordari "teoretice" cat si "practice". probabil intrarea in lumea politica este mai dificila decat dansul in hora. Ma bucur sa stiu ca discutam despre niste ipoteze si nu ne tragem la raspundere intr-un dialog pentru ca nu suntem in fata niciu nei instante.
Mi-ati pus cateva intrebari teroretice la care am raspuns intr-un mod general fara a tine cont un caz concret. Atunci cand voi avea insa un proiect politic concret care sa poata fi supus la vot, vom putea contnua discutia in baza unor exemple palpabile. Va rog sa-mi permiteti urmatoarele precizari:
a) Capitalismul se dezvolta in functie de oportunitati de dezvoltare. UE sau Elvetia aplica la randul ei deasemenea o politica procetcionista in domeniul agrar. O politica comerciala bine echilibrata nu inseamaan a fi zona duty free ci consta dintr-un egilibru intre deschidere economica si protectionism. In cazul Romaniei un proectionisum in domeniul agrar (eu asa cred) ar scumpi importul direct de alimente in favoarea stimularii de investitii straine in domeniul industriei alimentare autohtone.
b) Un politician nu poate singur schimba un sistem. Dar realitatea solcio-politica poate (teoretic) crea foramtiuni politice care aois sa contureze un curent politic. Totul depinde de masa critica care se creaza. Aceasta masa critica se creaza fie dintr-o promovare activa a unui subiect, fie ca intra intr-o dinamica dupa modelul lui Carlos Marighella de ascensiune prin permanentul atac al punctelor nevralgice a unui sistem etablat. Actiunea politica traieste si din initiativa individuala a politicianului care poate crea un val de sustinere similar cu cercul meu de simpatizianti, in cazul in care o idee este agreata. De ce nu ar fi in mod concret modeul de impozitare a averii (va recoand un articol semnat de mine pe acest subiect http://www.corectnews.com/social/eveniment/ce-putem-invata-de-la-sistemul-fiscal-elvetian-pentru-lupta-impotriva-coruptiei ) un astfel de subiect? Ceva mai concret: Ar aduce la sapa de lemn elita politica si ar impozita averile transferate sub custodia rudelor sau prietenilor. Transferul de avere se impozitateaza ca un cadou cu pana la 50% in cazul in care averea generata nu este din mijloace impozitate. (Nu redau aici arguemtele din text). Daca as fi pledat pentru acest model 3 ani de zile precum am pledat pentru datoria Germaniei?
c) Cu punctul 2 si 3 nu ma pot impaca. Chiar daca teoretic pare plauzibil ceea ce spuneti, motivul pentru care nu ma impac cu ideile comuniste este tocmai pentru ca este o Ideologie "in numele bineului" incare deasemenea o elita sfidatoare conduce in maiera capitalista suflete dorinice de un trai decent. Capitalisum in Romania este la fel de vulagr precum a fost si comunismul (altfel deact in Cuba sau Cehoslovacia sau cum ar fi fost daca s-ar fi etablat si in Anglia). Mentalul social- inca si astazi in mare masura o "forma fara fond" produce in numele unei idei - fie de stanga, fie de dreapta - fie comuniste, fie capitaliste - esta maladia incurabila a neamului. Exact ceea ce imi reprosati ca as vorbi de "Rai", fara a spune cum va fi in "Rai", este in istoria ideilor politice elementul de legatura dintre Augustinus ("De cititate Dei") si comunism. (Poate discutam prin viu grai candva - aici nu este locul si momentul sa discutam despre istoria si filozofia ideilor).
O zi buna, Radu Golban
Valeriu Stănescu
1."UE sau Elvetia aplica la randul ei deasemenea o politica procetcionista in domeniul agrar."
Exemplul este inutil în argumentarea dv., căci dv. vreţi să iniţiaţi măsuri protecţioniste la nivelul României, iniţiativă care ar intra în conflict cu UE. Cum legislaţia UE are putere juridică mai mare, iniţiativa dv. n-ar avea niciun efect practic.
2. "Ce-putem-invata-de-la-sistemul-fiscal-elvetian-pentru-lupta-impotriva-coruptiei" ?
România nu este Elveţia şi nici nu i se va permite să devină o elveţie, căci dacă apar mai multe elveţii, atunci Elveţia nu va mai fi Elveţia.
3."Comunismul" românesc (de fapt socialismul), cu toate deficienţele lui reale (una foarte importantă fiind nefuncţionarea democraţiei), n-a fost "formă fără fond". În timpul lui s-a creat atâta încât şi acum, după 23 de ani de la Marea Păcăleală, constructorii capitalismului încă n-au terminat de privatizat, de jefuit ce s-a creat atunci. Spuneţi că acest capitalism este "vulgar". Dar el este aşa tocmai pentru că ne-a fost impus de cei care i-au decizii la nivelul capitalismului global ! N-a fost preferinţa noastră pentru capitalismul "vulgar". Probabil că nu ştiţi cât de violente au fost atacurile faţă de orice iniţiativă de "democraţie originală". Din 1989, România nu se mai autoguvernează. Toate deciziile majore sunt impuse din afara României. Consecinţele le vedem: economia a fost devastată, resursele sunt înstrăinate, nu mai există controlul statului român asupra monedei naţionale, armata a fost transformată din armată populară în armată de mercenari, serviciile secrete "monitorizează" cetăţenii români, în loc să ne apere de cei care lucrează contra intereselor acestui stat şi ale cetăţenilor lui. În curând vom fi un popor fără ţară. Deja politicienii au început să recunoască realitatea: "România este cu spatele la zid". Suntem condamnaţi să stăm cu o mână întinsă, pentru a primi niscai împrumuturi, împreună cu poruncile care trebuie executate, iar cu cealaltă mână restituim împrumuturile vechi şi dobânzile aferente. Mă întreb cum va fi atunci când toate resursele vor fi înstrăinate şi nu vom mai putea plăti datoriile ?!
4."Mentalul social- inca si astazi in mare masura o "forma fara fond" produce in numele unei idei - fie de stanga, fie de dreapta - fie comuniste, fie capitaliste - esta maladia incurabila a neamului."
M-aţi luminat ! Acum pricep de ce decidenţii capitalismului global au declanşat procesul de eutanasiere a neamului, din cauza "maladiei incurabile".
Domnule Radu Golban,
Vă mulţumesc pentru amabilitatea de a-mi fi răspuns. Sunt lămurit asupra orientării dv. politice. Vă doresc succes în eventuala activitate politică, sper că va fi în beneficiul alegătorilor dv. Nu vă mai deranjez.
Radu Golban - Pagina Oficiala
Buna ziua Domnule Stanescu, va multumesc pentru comentariile dv. Pe de o parte aveti raspunsuri cat se poate de simple la modul cum teoreticeu propun o solutie "Exemplul este inutil în argumentarea dv....iniţiativa dv. n-ar avea niciun efect practic.", insa totodata scrieti in tonul unui "bocet" elocvent, intr-o forma destul de raspandita astazi in Romania (chiar va recomand "Romania molusca" a lui Mircea Chelaru), despre marele jaf. Apreciez acest sentimentalism, dar credeti ca in UE ati putea sa va opuneti acestui jaf?? De ce nu aplicati rigorile aplicata la idile mele chiaratunci cand deplangeti starea tarii pe care chiar toti o stiu. Credti ca este o noutate? Trezeste bocetul din morti sau este un mod de a conduce defunctul la groapa? Din tot ce v-am scris imi raspundeti doar cu o analiza a situatiei. Ce solutii aveti dv. care sa NU CONTRAVINA legislatiti UE daca tot acesta este üunctul dv. de reper? Orizontul interpretarilor tine de o cultura politica re se mai rafineaza prin calatorii. O abordare prea romaneasca a situatiei noastre nu numai ca nu o intelege nimeni in afara tarii, dar pare si puieriela. tocmai de aceea am ajuns pe masa de disctiei. Acum 3 ani a avut loc in cadrul unei scoli de vara la facultatea de stiinte politice din Leipzig, la Institutul Moldova un semniar pe tema tratatului Molotov-Ribbentrop. Subiectul a fost: "Perceptia de victima a Romaniei"...
Valeriu Stănescu
Domnule Radu Golban,
Vă promisesem că nu vă voi mai deranja. Iată că nu mă ţin de cuvânt. Revin pentru a recunoaşte că aveţi dreptate când spuneţi că scriu în tonul unui "boget". Nu mă duce mintea ce s-ar mai putea face în situaţia actuală. Vreau să spun: nu mă duce mintea ce s-ar putea face bun în situaţia actuală, că răul sunt convins că se poate amplifica.
N-avem măcar inteligenţa şi solidaritatea evreilor în momentele grele ale istoriei lor. Nu putem fi nici ca ungurii sau precum polonezii. În momentele mele de supărare cred că eticheta de "mămăliga care nu explodează" ni se potriveşte. Probabil că greşesc, prin generalizare, dar asta-i starea mea de spirit actuală. Cred şi eu, ca şi Octavian Paler, ca şi alţii, că am intrat într-o fundătură a istoriei. Formula care mi se pare că exprimă cel mai bine ceea ce gândesc este aceasta: vom fi un popor fără ţară. Căci, vorba lui Adrian Păunescu, "am ajuns în ţara noastră slugi şi suntem cerşetori la noi acasă".
Radu Golban - Pagina Oficiala
In primul rand o discutie incitanta nu poate fi un deranj. Ma gandesc si eu la fel, ca daca nu vom actiona Romania va reveni la forma de "corunelt" la est de Carpati, iar romanii - incet dar sigur se vor transforma din popor in "populatie". Dupa parerea mea este greu sa-i mobilizezi pe romani cu imagini socante ptr ca gradul de acceptanta a problemelor cu care ne confruntam este destul de ridicat. Este un amestec de saturatie si letargie care nu mai reactioneaza la semnalarea problemelor. Este nebvoie de un alt set de instrumente care sa duca la "explozia mamaligii". V-am mai scris despre Carlos Marighella (va recomand sa cautati pe net cateceva despre acest filozof si comunist brazilian) a pus bazele mai multor miscari de eliberarea. F. simplu si direct - aici pe scurt si pentru curiosii de profesie din partea serviciilor: CM recomanda sa atingi punctele nevraligice ale sistemumului. Reactia sistemului iti sporeste gradul de vizibilitte, iar din randul maselor apar sustinatori. Problemele semnalate nu mai sunt "abstracte" ci s-au legat de acrtiunea unei persoane. Dinamica acestui proces de atacare a "punctelor nevraligice" asigura dupa CM succesul strategiei.
Cele bune, Radu Golban
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu