sâmbătă, 7 februarie 2015

Despre judecarea lui Ion Iliescu în dosarul ”mineriadelor”

Dintr-o postare a doamnei Simona Marinescu am aflat că se va redeschide dosarul ”mineriadelor”. Se pare că acea postare a fost ștearsă din Facebook. Am scris următorul comentariu la postarea doamnei Marinescu.

Eu văd lucrurile în mod diferit.
Iliescu este un gorbaciovist trădător. El, și nu doar el, ar trebui judecat pentru trădarea de țară, pentru atitudinea pasivă față de hăcuirea României de către măcelari din țară și din afara țării, pentru complicitatea lui la exproprierea poporului român de propria lui țară.

Dar pe dv. vă bucură anchetarea lui pentru o zvâcnire de patriotism. În opinia mea, faptul că Iliescu le-a mulțumit minerilor pentru asanarea Bucureștiului, în sens propriu și figurat, era o manifestare de patriotism. Reacțiile de felul ”Nu ne vindem țara!”, ”IMGB face ordine!”, mineriadele au fost ultimele manifestări majore ale oamenilor din popor care simțeau primejdia care amenința Țara. Firește că în timpul mineriadelor s-au produs și fapte reprobabile. Agresiunea, violența unora generează agresiunea și violența altora. Dar e grav dacă uităm că niște grupuri agresive ocupaseră centrul capitalei și doreau schimbarea rezultatului alegerilor. Eu mă simțeam umilit, agresat psihic de comportamentul acelor grupuri pestrițe, formate din pegră și intelectuali cu ifose, dar cu o morală dubioasă. Minerii, în simplitatea lor culturală, au dorit, pur și simplu, să apere Țara. Răzbunarea forțelor oculte a fost cumplită. Categoria socio-profesională a minerilor a fost decimată, ca și clasa muncitoare, în general. Distrugerea industriei României a avut drept consecință și cvasi-desființarea clasei muncitoare. În locul marilor categorii ale muncitorimii (minerii, ceferiștii, petroliștii etc.) au rămas grupuri răzlețe, fără conștiință de clasă și dezorganizate (sindicatele sunt practic interzise de mulți patroni, sau sunt conduse de ”acoperiți” care nu reprezintă interesele muncitorilor).

Toate marile nenorociri post-decembriste au fost posibile prin manipularea extrem de eficientă. Am fost cuceriți economic, politic, spiritual nu prin forța armele, ci prin manipulare. Am (re)văzut emisiunea ”În premieră, cu Carmen Avram” de ieri (vineri, 6 ianuarie 2015) și sunt profund marcat: România nu mai este a românilor! Neapărat trebuie să vedeți înregistrarea emisiunii, dacă n-ați văzut emisiunea. Marius Pieleanu spunea la Antena 3 că în ultimele sondaje de opinie DNA-ul are o cotă de simpatie mai mare decât a lui Mugur Isărescu! Iertați-mă, eu sunt îngrozit! În cine au încredere românii: în Mugur Isărescu, în șeful DNA, în șeful SRI?!

Doar un Dumnezeu ne mai poate salva. Dar nu cred că merităm. Mă gândesc din nou să mă retrag în lecturi și reflecții de Turn de Fildeș. Asta nu mai este Țara mea, ăsta nu mai este poporul meu. ”Dacă vrei să distrugi un popor, distruge-i valorile!”, scria Adrian Păunescu. Marea majoritate a acestui popor și-a pierdut valorile și se închină la Vițelul de Aur. Marea majoritate a acestui popor și-a pierdut discernământul. Oricare psihiatru vă va spune că pierderea discernământului este simptomul alienării.


Comentarii din Facebook

Simona Marinescu:

Punctul dvs. de vedere este, ca întotdeauna, just ,argumentat şi extrem de valoros, fiindcă atinge o problemă complexă: discernămîntul naţional!
Atunci, cum rămîne cu profeţia eminesciană: "La trecutu-ţi mare, mare viitor!" ?

Valeriu Stănescu:

Rămâne așa:

”Deși mulți au zis'o, eu tot o mai zic:
Gloria străbună pe strămoși cinstește ;
În zadar nepotul cu ea se fălește,
Când e, cum se'ntîmplă, un om de nimic.”


Grigore Alexandrescu, Pisica sălbatică și tigrul (1842)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu