duminică, 17 aprilie 2011

Despre relativitatea judecăților de valoare

          Dintre cei care mă vizitați p-aici-șa, cel puțin domnul Bogdan îl cunoaște pe Domnul (neapărat) Traian Ioan, din forumul George Pruteanu. Domnia-Sa m-a vizitat p-acilea, dar a trebuit să-L scot din priză, căci purta după Sine o adresă web pe care n-o puteam accepta (”Antijidanism”; dacă aveți timp de pierdut, citiți în ”Taclale”), după ce L-am rugat să renunțe la ”antijidanism”. Și-a făcut o altă pagină, ”Traian Ioan”. 

          M-am gândit că e de bine să-i întorc vizita. Redau mai jos, spre amuzamentul cititorilor, ultima parte a ”dialogului” cu Domnul (neapărat) Traian Ioan.

Traian Ioan:  
”aţi rămas acelaşi superficial şi...”

Valerius:
          Bună ziua am dat, belea am căpătat. Dar nu-i bai, căci am observat că i-ați binecuvântat și pe alții (de exemplu în ”CriticAtac”). Sunteți prea deștept pentru lumea asta. Poate veți avea parte de mai multă apreciere pe lumea cealaltă.
          Valoarea de adevăr a judecății de mai sus e relativă, căci depinde de cel care o formulează. 
          Nu înțelegeți în ce sens valoarea este ”relativă” ? E ca în bancul acela cu Ițic și Ștrul. Ștrul nu înțelegea cum e cu relativitatea. Ițic îi spune: măi Ștrul, ia bagă tu nasul în curul meu. Ștrul bagă nasul. Ițic îi explică: vezi tu, măi Ștrul, tu ai nas în cur, eu am nas în cur, dar depinde de sistemul de referință. Așa-i și cu relativitatea.

          Bancul îl știu de la academicianul Eugen Macovski, care l-a spus într-o ședință cu profesorii de științe sociale, ante-89.

11 comentarii:

  1. Domnule profesor Valerius Stănescu,
    Niciodată nu m-am indoit de faptul că nu sunteţi mai puţin prost decât mine.
    N-am gândit până de curând dacă sunteţi un temerar sau un poltron.
    Felul cum procedaţi, cum gândiţi, vă apropie foarte mult de jidani. Dv. trebuie să vă precizez ce înseamnă jidan, trebuie să vă precizez pentru că dv. nu judecaţi ci doar memoraţi, adică, credeţi ce spun alţii pe care-i consideraţi mai deştepţi decât domnia voastră. Jidan este produsul unui alt jidan, Moise, criminalul, care şi-a condus neamul, şi-a scos neamul din robia egiptenilor, modul folosit de el în conducerea neamului a fost unul murdar, plin de minciuni.

    Astfel evreii, care s-au crezut deştepţi, au adoptat această caracteristică indusă de mentorul şi liderul lor, devenind jidani, hoţi ne prinşi, consideraţi negustori cinstiţi, cum le spun românii.

    A considera sau confunda jidanul cu evreul, antijidanismul cu antisemitismul este o dovadă de credinţă, adică o dovadă de prostie.

    Toată viaţa mi-a fost marcată de ceea ce mi-a spus profesoara mea de chimie în faţa clasei acum cca. 60 de ani: "Mă Ioane numai proştii cred".

    Cum dracu´ se face că dau numai de profesori care mă afectează!?

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule Traian Ioan,

    În ciuda antipatiei dv. evidente față de mine, sper că veți recunoaște faptul că v-am respectat ca interlocutor în cel puțin două episoade ale ”dialogului” nostru (prima dată în forumul George Pruteanu). M-am străduit să vă înțeleg, dar am ajuns la concluzia că ”logica” dv. nu este compatibilă cu logica mea, în consecință ”dialogul” nostru poate fi, în cel mai fericit caz, un ”dialog” al surzilor.

    Îmi vorbiți mereu de prostia mea. Nu-mi spuneți nicio noutate. Din momentul în care am aflat că Socrate a fost considerat de Oracolul din Delfi cel mai înțelept dintre filozofi, pentru că spunea ”Știu un singur lucru, știu că nu știu nimic”, am conștientizat că recunoașterea dozei de prostie proprii este un pas spre înțelepciune.

    Din acest moment, ”dialogul” cu dv. nu mă mai interesează; pentru mine ar fi irosire de resurse (timp, efort intelectual etc.). Vă propun să ne vedem, fiecare, de drumurile noastre care nu se intersectează.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aici este neînțelegerea dv.!
    Eu n-am ştiut că Socrate a spus acelaşi lucru despre el, cum scriu eu despre mine că ştiu că sunt prost spre deosebire de restul lumii, nu numai faţă de dv.
    Când spuneţi: "am conștientizat că recunoașterea dozei de prostie proprii este un pas spre înțelepciune." înseamnă că suntem suficient de înţelepţi amândoi pentru a putea să avem, nu doar un dialog ci chiar o discuţie cu restul lumii dispuse a-şi recunoaşte credinţa, prostia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dv. îl credeţi pe Socrate, care nu a lăsat nimic scris de mâna lui la fel cum creştinii îl cred pe Isus Cristos care a comuniucat cu oamenii numai prin viu grai; ne lăsând nimic scris de mâna lui.
    Observaţi asemănarea...
    Eu vreau ca prin dv. să se afle că Isus Cristos a fost un jidan impostor care a format, prin ciracii lui un partid politic, o credinţă exploatată, o religie cu care să fie condusă întreaga lume, toată creaţia, să fie conduse toate neamurile. Dacă veţi citi în Biblie, numai Isaia 42:1 - 4 coroborat cu Matei 12:16 - 19 veţi vedea impostura, chemându-i complici pe ciracii lui pentru a se "împlini" ce a fost spus, profeţit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Lori Balogh,
    Mi-ar face plăcere să antamăm o discuţie pe http://www.forumcrestin.com/stiinta-si-religie/alternativa-la-religii/
    Te-am cunoscut prin frunzărirea scrierilor tale pe saitul, http://www.creationism.info.ro/contact.php.
    Eu îs un om în vârstă, dar nu bătrân. Nu sunt deştept, ca toţi ceilalţi care ştiu o mulţime de lucruri, dar ştiu că

    Inteligenţa nu aparţine, niciodată creaturii ci numai Creatorului!

    Aceasta este o lege pe care am observat-o privind în jurul meu.
    Te aştept.

    RăspundețiȘtergere
  6. Coane Traian Ioan,

    Vedeți că ați greșit adrisantul !

    Se poate, domn Traian, tocmai dv., omul care le știe, nu le crede, precum proștii ?!

    RăspundețiȘtergere
  7. Apreciez promptitudinea dv. cu care-mi răspundeţi!
    Vă mulţumesc.
    Oricum chemarea mea este adresată oricărui Om care este dispus să vină la judecată,
    în ciuda recomandărilor făcute credincioşilor de către Isus Cristos Nu judecaţi ca să nu fiţi judecaţi; căci cu ce judecată judecaţi veţi fi judecaţi; şi cu ce măsură măsuraţi, vi se va măsura.
    Acum este ziua de care vorbeşte Petru Iar cerurile şi pământul de acum sunt păzite şi păstrate, prin acelaşi cuvânt, pentru focul din ziua de judecată şi de pieire a oamenilor nelegiuiţi. (2Petru 3:7)

    > From: contact@creationism.info.ro
    > To: traian1@live.com
    > Subject: Re: Mesaj de pe creationism.info.ro!
    > Date: Wed, 20 Apr 2011 21:54:14 +0300
    >
    > Stimate domnule,
    >
    > Din pacate, dintr-o neglijenta nepermisa, am pierdut contactul cu Lori
    > Balogh. Si am pierdut si restul articolelor pe care ni le daduse spre
    > publicare.
    > Voi incerca sa reiau legatura si ii voi inainta mesajul dvs.
    >
    > Toate cele bune,
    >
    > ________________________________
    > www.creationism.info.ro

    RăspundețiȘtergere
  8. http://www.forumcrestin.com/stiinta-si-religie/alternativa-la-religii/msg625294/#new
    Mi se face scârbă când văd români proşti cu idei preconcepute

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu meritaţi mai mult decât acest linc:
    http://www.forumcrestin.com/stiinta-si-religie/alternativa-la-religii/msg625930/#new

    RăspundețiȘtergere